جهت ورود، لطفا شماره همراه خود را وارد کنید.

وبسایت درحال به روز رسانی است از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم.

فرق بین طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار: همه چیز درباره عیارهای طلا

نویسنده : محمد
1 هفته پیش

اگه تصمیم دارین در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنین یا حتی به فکرش افتادین، یکی از اولین چیزایی که باید بهش توجه کنین، عیارهای طلاست. در این بازار اصطلاحات زیادی هست که باید بشناسین، یکی از مهم‌ترین سوالایی که احتمالاً باهاش مواجه میشین اینه که طلای چند عیار می‌خوای؟ برای اینکه بدونین چی بخرین، باید اول بفهمین عیار طلا چیه، چه نوعایی داره و فرق بین طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار چیه.
در این مقاله، ما سعی کردیم همه این سوالات رو مثل یه راهنمای کامل و جامع براتون توضیح بدیم تا قبل از اینکه وارد سرمایه‌گذاری بشین، اطلاعات کافی رو داشته باشین. پس تا آخر همراه ما باشین!

عیار طلا چیست و از کجا اومده؟

عیار طلا (Gold purity) یه واحد اندازه‌گیریه که به ما میگه چه مقدار از یه قطعه طلا واقعاً طلای خالص داره. این عیار از ۰ تا ۲۴ می‌چرخه و هر چی عدد بزرگ‌تر باشه، یعنی درصد طلای خالص بیشتری درونش هست. مثلاً، طلا با عیار ۲۴K یعنی طلا خالص یا تمام عیاره، در حالی که ۱۸K یعنی ۱۸ قسمت از ۲۴ قسمت اون طلا، خالصه و بقیه‌اش ممکنه با فلزات دیگه ترکیب شده باشه.
جالب اینجاست که این مفهوم عیار، ریشه در تاریخ روم باستان داره. اولین بار یه پادشاه رومی از فرمول سنجش عیار طلا استفاده کرده و اسم (Karat) یا (Carat) رو برای این واحد انتخاب کرده. به همین خاطر، عیارهای طلا به ما کمک می‌کنه تا بفهمیم یه قطعه طلا چقدر واقعاً ارزش داره و بقیه‌اش از چه فلزاتی تشکیل شده.

طلا با چه عیارهایی پیدا میشه؟

طلا ۲۴ عیار (خالص‌ترین طلا): این طلا که ۱۰۰٪ خالصه، خیلی نرم و شکننده‌س و به همین خاطر، تو ساخت زیورآلات استفاده نمیشه.

  • طلای ۲۳ عیار: با خلوص ۹۵.۸٪، این نوع طلا بیشتر تو صنایع دستی کار میره و واقعاً کیفیتش خوبه.
  • طلای ۲۲ عیار: به طلای هندی معروفه و با خلوص ۹۱.۶٪، معمولاً تو سکه‌ها و شمش‌ها استفاده میشه. نرمی‌اش باعث میشه که تو زیورآلات پیچیده هم کاربرد داشته باشه.
  • طلای ۲۱ عیار: با خلوص ۸۷.۵٪، این نوع طلا معمولاً تو زیورآلات خاص استفاده میشه و کیفیت خوبی هم داره.
  • طلا ۱۸ عیار: این یکی رایج‌ترین نوع طلا تو بازار ایرانه و با خلوص ۷۵٪، هم باکیفیت و هم بادوامه و قیمتش هم مناسبه.
  • طلای ۱۴ عیار: با خلوص ۵۸.۵٪، معمولاً تو زیورآلات فانتزی و حلقه‌های ازدواج کار میره.
  • طلای ۹ عیار: این طلا با کمترین درصد خلوص (۳۷.۵٪) هست و بیشتر برای آبکاری سایر فلزات به کار میره و کیفیتش هم کمه.

اینم جدولی از عیارهای طلا به همراه درصد خلوص و توضیحاتشون که خیلی به دردتون می‌خوره:

جدول عیار طلا

بهترین عیار طلا کدومه؟ 

شاید شما هم بعد از آشنایی با انواع عیار طلا در قسمت قبل از خود بپرسین: «کدام عیار طلا بهتر است؟» برای اینکه بتونین جواب درست‌تری پیدا کنین، باید به این فکر کنین که قصد دارین طلا رو برای چه کاری بخرین. در کل، هر چقدر بیشتر درباره عیارهای طلا بدونین، راحت‌تر می‌تونین تصمیم بگیرین. پس قبل از خرید، حتماً به هدفتون فکر کنین تا بهترین انتخاب رو داشته باشین!
اگر می‌خواین طلا رو برای استفاده زینتی خریداری کنین، می‌تونین به سراغ طلاهایی با عیار ۲۲ و پایین‌تر برین. باید بدونین که هرچه عیار طلا کمتر باشه، زردی رنگش هم کمتر میشه و به همین خاطر مقاومتش بالاتر میره. این یعنی اینکه طلا با عیار پایین‌تر دوام بیشتری داره و برای زیورآلاتی که ممکنه هر روز ازشون استفاده کنین، گزینه‌ی بهتری به حساب میاد.

فرق طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار چیه؟

وقتی به دنیای طلا و عیار طلاها وارد میشین، ممکنه با اصطلاحاتی مثل عیار ۱۸ و طلا ۲۴ عیار مواجه بشین. حالا بیاین با هم ببینیم فرق بین طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار چیه. فرق طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار در چند بخش مختلف قابل بررسیه. تفاوت بین طلا ۱۸ عیار و ۲۴ عیار در درصد خلوصشونه.
از نظر خلوص، طلای ۲۴ عیار تقریباً خالص‌ترین نوع طلا با ۹۹.۹ درصد طلا هست، در حالی که طلای ۱۸ عیار ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلزات دیگه مثل نقره یا مس رو داره. برای پاسخ به این سوال که «کدام عیار طلا بهتر است؟» باید اضافه کنیم که، انتخاب بین طلا ۱۸ عیار و ۲۴ عیار به نیاز و سلیقه شخص بستگی داره. اگه هدف سرمایه‌گذاری باشه، طلا ۲۴ عیار بهتره؛ اما برای جواهرات و استفاده روزمره، طلا ۱۸ عیار مناسبه. 
در ادامه تفاوت بین طلا ۱۸ عیار و ۲۴ عیار رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم:

استحکام و دوام

طلای ۲۴ عیار: به خاطر خلوص بالا، نرم‌تر و آسیب‌پذیرتره. ممکنه به راحتی خراشیده بشه یا رنگش تغییر کنه، به همین دلیل برای استفاده روزمره مناسب نیست.
طلای ۱۸ عیار: چون با فلزات دیگه ترکیب شده، استحکام و دوام بیشتری داره و برای ساخت جواهرات مناسب‌تره.
پس دوام و استحکام طلای ۲۴ عیار کمتر از طلای ۱۸ عیاره. طلای ۲۴ عیار به دلیل خلوص بالا، نرم‌تر و آسیب‌پذیرتره و ممکنه به راحتی خراشیده و تغییر رنگ بده، در حالی که طلای ۱۸ عیار به دلیل ترکیب با فلزات دیگه مثل مس یا نیکل، استحکام و دوام بیشتری داره و در برابر خراشیدگی و اکسیداسیون مقاوم‌تره.

قیمت

قیمت طلا ۲۴ عیار: به خاطر خلوص بالا، قیمتش بیشتره و معمولاً برای سرمایه‌گذاری خریداری میشه.
قیمت طلا ۱۸ عیار: قیمتش کمتره و به دلیل ترکیب با فلزات دیگه، برای جواهرات مقرون به صرفه‌تره.
پس طلای ۲۴ عیار به دلیل خلوص بالاتر، قیمت بالاتری داره. قیمت طلا ۱۸ عیار نسبت به قیمت طلا ۲۴ عیار پایین‌تره و این ویژگی باعث میشه که جواهرات از طلای ۱۸ عیار به دلیل قیمت مناسب‌تر، بیشتر مورد تقاضا باشن.

زیبایی و رنگ

طلا ۲۴ عیار: رنگ زرد روشنی داره و درخشندگی فوق‌العاده‌ای نشون میده. این درخشندگی برای سرمایه‌گذاری و نگهداری ارزش عالیه.
طلای ۱۸ عیار: با ترکیب با فلزات مختلف، رنگ‌های متنوعی مثل رزگلد و سفید رو هم داره که باعث میشه توی طراحی جواهرات جذاب‌تر بشه.
طلای ۲۴ عیار با رنگ زرد روشن و درخشندگی بالاست، در حالی که طلای ۱۸ عیار به دلیل ترکیب با فلزات دیگه رنگ‌های متفاوتی داره مثل زرد، رزگلد و سفید. این ویژگی باعث میشه طلای ۱۸ عیار گزینه جذاب‌تری برای طراحی‌های مدرن باشه.

هرکدوم چه زمانی و کجا استفاده میشن؟

طلای ۲۴ عیار: بیشتر برای سرمایه‌گذاری، خرید شمش، سکه و به عنوان هدیه‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیره.
طلا ۱۸ عیار: به طور عمده برای ساخت زیورآلات، گوشواره‌ها، حلقه‌ها و سایر اقلام جواهرات روزمره و رسمی استفاده میشه.
در نهایت، انتخاب بین طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار به نیاز، سلیقه و هدف شما بستگی داره. اگه به دنبال جواهرات زیبا و با دوام هستین، طلای ۱۸ عیار انتخاب بهتریه. اما اگه هدفتون سرمایه‌گذاری و نگهداری ارزش باشه، طلای ۲۴ عیار گزینه مناسب‌تری برای کسب سود به‌حساب میاد.

عیارهای طلا رو چطوری حساب می‌کنن؟

برای محاسبه عیارهای طلا، شما می‌تونین از فرمول‌های ساده‌ای استفاده کنین. بیایید با هم بررسی کنیم:
درصد عیار طلا رو میشه با فرمول زیر به دست آورد:

قیراط عیار طلا هم به شکل زیر محاسبه میشه:

برای مثال، فرض کنین یک جسم ۱۵ گرمی دارین که ۱۰ گرم از اون طلا خالصه. حالا می‌تونین درصد و قیراط عیار طلا رو به این شکل محاسبه کنین:


درصد عیارهای طلا:

قیراط عیارهای طلا:

روش دیگه‌ای هم برای محاسبه خلوص طلا هست. در این روش، شما می‌تونین طلای خالص رو ۱۰۰۰ در نظر بگیرین. برای مثال، اگر بگین طلای ۷۵۰ یعنی از ۱۰۰۰ گرم، ۷۵۰ گرم اون طلا خالصه و بقیه‌ش آلیاژهای دیگه‌ست. همینطور، طلا ۲۴ عیار رو هم به عنوان طلای خالص حساب می‌کنین، بنابراین طلای ۱۸ عیار هم همون ۷۵۰ یا ۷۵٪ طلاست.
با این فرمول‌ها و توضیحات، شما به راحتی می‌تونین عیار طلا رو حساب کنین و از نتیجه‌اش استفاده کنین. اگر بخواین می‌تونین برای طلاهای دیگه هم این کار رو انجام بدین. به همین سادگی!

چطوری بفهمیم طلا چند عیاره؟

تشخیص عیار طلا، یک موضوع مهم برای هر کسیه که به این فلز ارزشمند علاقه داره. امروز روش‌های مختلفی برای سنجش عیار طلا وجود داره که به شما کمک می‌کنه به راحتی کیفیت طلاهای خودتون رو بفهمین. یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تعیین عیارهای طلا، مراجعه به آزمایشگاه‌های تخصصی هست. در این آزمایشگاه‌ها، با جدا کردن یک قسمت از طلای آبشده، عیارش رو به‌طور دقیق اندازه‌گیری می‌کنن.
اما نیازی به نگرانی نیست! راه‌های ساده‌تری هم وجود داره. سنگ محک یکی از ابزارهای رایج در طلا فروشی‌هاست که می‌تونین ازش استفاده کنین. فقط باید یادتون باشه که کار با این ابزار نیاز به مهارت داره. اگر بدون احتیاط استفاده کنین، ممکنه طلا آسیب ببینه. دو روش متداول و روش‌های خانگی‌ای برای تشخیص عیار طلا وجود دارن که در ادامه بهشون اشاره می‌کنیم:

روش سنتی

در این روش، شما طلا رو روی سنگ محک یا کوارتز می‌کشین. اگر طلا عیارش کمتر از ۱۴ باشه، با اسید نیتریک خالص آزمایش میشه و طلاهایی با عیار بالاتر از ۱۴ با ترکیبی از اسید نیتریک و نمک طعام سنجیده میشن. با این روش می‌تونین خورندگی نمونه‌های مختلف رو نسبت به نمونه‌های استاندارد تشخیص بدین.

روش اسپکتروفتومتر

در این متد، شما مقدار مشخصی از طلا رو وزن کرده و در تیزاب سلطانی حل می‌کنین. بعد از اون، با مقایسه نمونه‌ها و کشیدن یک منحنی، عیارهای طلای خودتون رو به‌دست می‌آورین.

تشخیص عیار طلا به روش‌های خانگی 

با استفاده از این روش‌های خانگی، شما به سادگی می‌تونین عیار طلاهای خودتون رو تعیین کنین و از کیفیتشون مطمئن بشین. اگر به دنبال راه‌های خانگی و سریع‌تربرای تشخیص عیار طلا هستین، اینجا چند پیشنهاد داریم:

بررسی نوشته‌های روی طلا

این یکی از ساده‌ترین راه‌هاست. شما باید به نوشته‌هایی که روی طلا حک شده نگاه کنین. برای مثال، اگر عدد ۹۹۹ رو دیدین، یعنی عیار طلا ۲۴ هست. همچنین، عدد ۷۵۰ نشون‌دهندۀ عیار ۱۸ و عدد ۵۸۵ هم به معنای عیار ۱۴ هست.

استفاده از اسید

نوعی اسید مخصوص وجود داره که می‌تونین برای تشخیص عیار طلا روی طلا بریزین. اگر طلا خلوص بالایی داشته باشه، واکنش چندانی نشون نمیده. اما اگر ناخالصی‌ها زیاد باشن، واکنش شدیدتری رو مشاهده می‌کنین.

استفاده از دستگاه لیزر

یکی دیگه از روش‌های دقیق برای تشخیص عیار طلا، استفاده از دستگاه لیزر هست. شما طلا رو درون محفظه مخصوص دستگاه قرار می‌دین و بعد از چند دقیقه، اطلاعات مربوط به عیارهای طلا و ویژگی‌های طلا روی صفحه دستگاه نشون داده میشه.

استفاده از دستگاه طلاپز

با این دستگاه هم می‌تونین عیارهای طلا رو تشخیص بدین. این دستگاه با حرارت دادن به طلا، عیارش رو مشخص می‌کنه.

طلای ایران چند عیاره؟

در ایران، معمولاً از طلا با عیار ۱۸ استفاده میشه و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته میشن. اما باید بدونین که تولید طلا با عیار کمتر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز هست و در بازار داخلی کشور نباید عرضه بشه. اگر اطلاعاتی درباره این موضوع به خریدار داده نشه، این کار به عنوان جرم شناخته میشه. در گذشته هم طلاهای ۱۷ عیار در ایران ساخته میشد، ولی امروزه بیشتر بر روی عیارهای بالاتر تمرکز شده. همچنین، طلا ۲۴ عیار هم در بازار وجود داره، ولی در ساخت جواهرات معمولاً از عیارهای پایین‌تر استفاده میشه.
در شهر یزد، معمولاً از طلای ۲۰ عیار استفاده می‌کنن و در شهرهای جنوبی کشور، طلاهای ۲۱ و ۲۲ عیار بیشتر رواج داره. چون بر این باورن که هر چه طلا زردتر و درخشان‌تر باشه، زیباتر به نظر می‌رسه. در سایر شهرهای ایران، به‌طور کلی از طلا ۱۸ عیار استفاده میشه. 

در کشورهای دیگه طلا رو با چه عیاری می‌خرن؟

کشورهای مختلف به طلا با درصد خلوص‌های متفاوتی روی میارن. معمولاً کشورهای عربی از طلا با خلوص ۱۰۰ درصد یا همون ۲۴ عیار استفاده می‌کنن. در سایر کشورها، درصد خلوص طلا بین ۹، ۱۰، ۱۴، ۱۸ و ۲۲ متغیره. مثلاً در کشورهای اروپایی مثل انگلیس، حداقل مقدار خلوص طلا ۹ عیاره. در کانادا و ایالات متحده، این مقدار ۱۰ عیاره و در برخی کشورهای آسیایی هم عیار ۱۸ رایج‌تره.
هر کشوری بسته به فرهنگ و سبک زندگی مردمش، قوانینی برای ساخت طلا داره. در واقع، طلای ۱۸ عیار به عنوان عیار رایج در جهان شناخته میشه. این نوع طلا به خاطر زیبایی و کیفیت بالاش، در بین مردم محبوبیت زیادی داره. 

طلای خالص واقعاً وجود داره؟

احتمالاً فکر می‌کنین که طلا با عیار ۲۴ واقعاً وجود داره، اما باید بدونین که زیورآلات طلا با عیار ۲۴ تو بازار وجود نداره. این نوع طلا بیشتر به صورت شمش عرضه میشه. در واقع، طلای ۲۴ عیار که تقریباً معادل ۹۹.۹ درصد خلوص طلاست، فقط در کشورهایی مثل عربستان، چین، هنگ‌کنگ و تایوان مشتریان خاصی داره.
معیار خلوص طلا در ایران و بعضی از کشورها عدد ۱۰۰۰ هست که معادل ۲۴ عیار میشه. با این حال، به صورت عملی، طلایی با عیار ۱۰۰۰ نداریم و فقط شمش‌های با عیار ۹۹۹٫۹ تو بازار وجود دارن. همیشه یه مقدار ناخالصی حدود ۰٫۰۱ درصد هم برای شمش‌ها در نظر گرفته میشه.
به خاطر نرمی و شکنندگی طلا ۲۴ عیار، استفاده ازش در ساخت زیورآلات اصلاً ممکن نیست. اگر کسی ادعا کرد که زیورآلاتی با طلای ۲۴ عیار ساخته، بهتره به حرفش شک کنین. چون معمولاً از این نوع طلا برای ساخت سکه و پلاک‌های سوئیسی استفاده میشه. بیشتر طلافروشان برای کارشون از شمش‌ها خریداری می‌کنن و بعد از مخلوط‌کردن با فلزات دیگه، عیارش رو تغییر می‌دن و ازش مصنوعات مختلف می‌سازن.

بهتره طلا رو با چه عیاری بخریم؟

اول از همه، وقتی می‌خواین طلا بخرین، باید تفاوت بین طلا ۱۸ عیار و ۲۴ عیار رو درنظر بگیرین و بعد انتخابشون کنین؛ باید بدونین که فرق اصلی این دو در درصد خلوص طلاست. طلای ۲۴ عیار تقریباً خالصه و ۹۹.۹ درصد ازش طلاست، ولی چون خیلی نرمه، کمتر برای زیورآلات استفاده میشه. اما طلای ۱۸ عیار، که ترکیبی از طلا و فلزات دیگه مثل مس یا نقره‌ست، هم مقاوم‌تره و هم بیشتر برای ساخت جواهرات روزمره استفاده میشه. به‌خاطر همین، توی بازار طلای ایران، طلای ۱۸ عیار برای خریدهای فیزیکی محبوب‌تر و رایج‌تره.
حالا اگه قصد دارین روی طلا سرمایه‌گذاری کنین و دنبال بهترین گزینه هستین، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به طلای مجازی و دیجیتال فکر کنین. این نوع طلا با اینکه فیزیکی نیست، اما یه روش خیلی جذاب و پرسود برای سرمایه‌گذاریه. تو ایران، معمولاً طلای ۱۸ عیار برای این کار مناسب‌تره چون هم ارزش ثابتی داره و هم به‌خاطر قیمت پایین‌ترش نسبت به طلای ۲۴ عیار، برای سرمایه‌گذاری بلندمدت یا کوتاه‌مدت به‌صرفه‌تره.
ولی یادتون باشه که سرمایه‌گذاری توی طلای آنلاین یا مجازی نیاز به دانش و آگاهی داره. درسته که خیلی از افراد از این روش سود خوبی گرفتن، ولی اگه بدون آگاهی وارد این بازار بشین، ممکنه ضررش چند برابر سودش باشه براتون. توصیه میشه قبل از هر کاری، با یه متخصص مشورت کنین و حتماً توی دوره‌هایی مثل دوره شکارچی طلا شرکت کنین تا با اصول و روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری آشنا بشین و ریسک رو پایین بیارین.

 

پرسش و پاسخ

هرگونه سوال و یا مشکلی در دوره دارید در بخش پرسش و پاسخ از کارشناسان ما بپرسید.

برای ارسال پرسش ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید

ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید.

پرسش و پاسخ

برای مشاوره رایگان فقط یک تماس با ما فاصله دارید.

هیچ سوالی بدون پاسخ نمی‌ماند!

آخرین مقالات

فاطمه بابانژاد

صندوق سرمایه‌گذاری طلا چیست؟ بررسی مزایا و معایب

این مقاله راهنمای کامل سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلاست! از مزایا و معایب صندوق‌ها گرفته تا بهترین زمان خرید و فروش، همه چیز رو برای رسیدن به سود بیشتر یاد می‌گیرین.
فاطمه بابانژاد

راهنمای جامع ترید طلا: انواع و روش‌های کسب سود

ترید (trade) به معنی خرید و فروش متناوب دارایی‌هاست، با هدف اینکه بتونین به سود کوتاه‌مدت دست پیدا کنین. وقتی از ترید در بازار‌های مالی صحبت میشه، یعنی شما دارایی‌های مختلف مثل سهام، ارز، یا کالاهای مختلف مثل طلا رو معامله می‌کنین تا از نوسانات قیمتی، سود ببرین.
آریانا طباطبایی

تفاوت طلای نو و دست دوم: کدوم برای خرید و سرمایه گذاری بهتره؟

در دنیای سرمایه‌گذاری، طلا یکی از گزینه‌های محبوب برای افراد به شمار میاد. اما وقتی به خرید طلا فکر می‌کنین، ممکنه با دو گزینه اصلی یعنی طلای نو و طلای دست دوم مواجه بشین. هر کدوم از این دو نوع طلا دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خودشون هستن که می‌تونه بر تصمیم‌گیری شما تأثیر بذاره.
محمد

چطوری بهترین روش سرمایه‌گذاری طلا رو انتخاب کنیم؟

این مقاله به بررسی دو روش اصلی سرمایه‌گذاری در طلا، فیزیکی و آنلاین، می‌پردازه و به شما کمک می‌کنه با در نظر گرفتن شرایط و اهداف سرمایه‌گذاری خودتون، بهترین روش رو انتخاب کنین.
فاطمه بابانژاد

اگه جزء برندگان لاتاری شدیم، در طلای آنلاین سرمایه گذاری کنیم؟

اگه جزو برندگان لاتاری شدین، باید بدونین که مدیریت پول چقدر تعیین‌کننده‌س. در این مقاله یاد می‌گیرین چطور با سرمایه‌گذاری در طلای آنلاین، ارزش دارایی‌هاتون رو بالا ببرین و نگرانی مالی نداشته باشین!
فاطمه بابانژاد

رازهای نوسان‌گیری طلا: از تحلیل تا اجرای استراتژی‌های موفق

نوسان‌گیری در طلا شامل خرید و فروش در بازه‌های زمانی کوتاه برای سود بردن از نوسانات قیمتیه. این استراتژی به معامله‌گران کمک می‌کنه تا از تغییرات بازار بهره‌برداری کنن و ریسک بلندمدت را کاهش بدن.
فاطمه بابانژاد

حباب طلا چیست و چطور می‌تونیم ازش استفاده کنیم؟

حباب طلا یکی از مفاهیم کلیدی در بازار سرمایه‌گذاری و طلاست که هر سرمایه‌گذاری باید باهاش آشنا بشه. آیا تا به حال به این فکر کردین که چرا قیمت طلا گاهی به طور غیرمنتظره‌ای بالا میره یا افت می‌کنه؟ این اتفاقات عموماً به وجود حباب‌های مختلف در بازار مربوط میشه. در این مقاله، به بررسی مفهوم حباب طلا، انواع حباب‌های طلا و حباب‌های صندوق طلا می‌پردازیم.
آریانا طباطبایی

مظنه طلا به زبان ساده: از صفر تا صد محاسبه قیمت طلا

مظنه طلا یکی از اصلی‌ترین مفاهیمیه که در خرید و فروش طلا به کار میره. ولی واقعاً مظنه چیست و چطوری می‌تونین قیمت طلا رو باهاش حساب کنین؟ شاید به نظر پیچیده بیاد، اما در این مقاله قراره همه چیز رو به زبون ساده براتون توضیح بدیم.
محمد

فرق بین طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار: همه چیز درباره عیارهای طلا

اگه می‌خواین بدونین فرق طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار چیه و کدومشون برای سرمایه‌گذاری یا جواهرات روزمره مناسب‌تره، این مقاله همه چیزو به زبون ساده براتون توضیح میده! از تفاوت در خلوص گرفته تا زیبایی و استحکام.
آریانا طباطبایی

اتاق معاملاتی طلا چیست و چه کارایی داره؟

وقتی که صحبت از سرمایه‌گذاری در طلا میشه، انتخاب اتاق معاملاتی مناسب می‌تونه تأثیر زیادی بر موفقیت شما داشته باشه. اتاق‌های معاملاتی طلا به شما این امکان رو میدن که به‌راحتی و به صورت آنلاین به خرید و فروش طلا بپردازین و از مزایای مختلفی بهره‌مند بشین.
آکادمی مالی ماهان پهلوان

آکادمی ماهان پهلوان از سال ۱۳۹۸ در زمینه آموزش بازار طلای آنلاین فعالیت داره. تا الان بیشتر از ۶۰ هزار نفر با کمک تیم ما با بازار طلا آشنا شدن و بیش از نیمی از اونها به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای رسیدن.

ارتباط با ما

تهران خیابان ایت الله کاشانی روبه روی پارک زنبق طبقه ساختمان ارمیتا طبقه دو واحد 18

021-44000608/9

کلیه حقوق برای سایت ماهان پهلوان محفوظ هست

طراحی و توسعه با هلدینگ باریز